Web tasarımı ve Grafik tasarımı işine henüz girmiş olan arkadaşlara önerilerim olacak.

Herkes ilk tasarımlarını ucuz yapma yolunda ilerliyor. Neden? Ben 17 yaşında yaptığım bir web tasarımından bahsedeyim. Site  html tabanlı ve java script eklentileri olan ve tuş takımını photoshop’ta tasarladığım, banner’ı da flash’ta tasarladığım bir siteydi. Firma yurt dışına deri koltuklar ve büro malzemeleri üretim ihrac ediyordu. Siteyi 1 Milyar Türk Lirası’nın üzerinde bir fiyata yapmıştım. Bu siteyi 250 Milyon Türk Lirasına yapanlar yok muydu? Elbette vardı ama gece yarılarına kadar çalıştığım kodlamalarımı neden bu kadar ucuza satayım diye düşünüyorum hep.

Tasarımdan önce mutlaka fiyatı görüşün. Eğer firma 300-500 gibi rakamlardan bahsediyorsa bence uğraşmaya değmez. Çünkü verilen tavizler ileride göreviniz olacaktır ve ucuza yaptığınız işler ileride site güncellemelerinde yada yeni bir logo tasarımında ücretsiz talebi getirecektir ve “neden bu kadar ucuza yaptım bu işi kahretsin” diye düşünmenizi sağlayacaktır.

Şu mantık ile düşünün; tasarım yapacağınız firma yada kişi (web tasarımı yada grafik tasarım farketmez! aynı çaba nasıl olsa) bir doktora gittiğinde pazarlık yapabiliyor mu? Yada değeri 2000 ytl olan bir araba parçasını oto tamirciden 300-500 ytl’ye isteyebiliyor mu? O halde o tamirci yada doktor o kişiyi dövse haklı değil mi? Anlaşılır bir dilde ilk önce parasal durumu konuşursanız emin olun ki siz de yıllarca bu işi yapıp ekmeğini yiyen tasarımcılar arasına girebilirsiniz. Aksi durumda her zaman ucuza iş yapan “bilgiayarcılar” arasında kalırsınız.

Emek karşılığını aldığınız sürece işiniz olur bunu asla unutmayın ve tasarlayacağınız ürünü nasıl pazarlayacağınızı bilmiyorsanız yardım edebilirim. Bugüne kadar birçok site ve grafik tasarımı yaptım ve bu işten kazandıklarım bana yetti diyebilirim.

Saygılar.

