Bilinenlerin aksine Web 2.0 bir grafik tasarım programı değildir! Öncelikle bu yanlış bilgiyi kafanızdan silin. 2004 yılında yapılan o’reilly ve medialive international tarafından organize edilen, web dünyasının başını çeken önemli şirketlerinde (google, yahoo, msn, amazon, ebay…) katıldığı konferansta webin geleceği masaya yatırılmış ve varılan ortak görüşte son yıllarda yaşanan gelişmeler ve trendlere bir tanım arandı. İşte tam bu noktada ortaya yeni bir kavram atıldı “web 2.0″. Yani kullanılan Web’in artık vizyon olarak değişmesine bir isim koyulmak istendi.

Gerçi çoğu firma bunu bir “pazarlama” yöntemi olarak kandırmaca olarak adlandırdı fakat yıl 2009 ve hiç de öyle olmadığını görüyoruz.

Web 2.0 toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yep yeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özlelliklere sahip, %100 kullanıcı odaklı olabilen ve internet anlayışını bütünüyle değiştirecek bir konsepttir.

Web 2.0 konseptinin farkı nedir ?
Daha önceden statik içerikli, dinamik içerikli olmayan standart web sitelerinin anlayışı hakimdi.
Halen varlığını sürdürmekteler.
Şimdi ise internet’te gezdiğimiz bir çok site gerçekte web 2.0 konsepti ile tasarlanmış.

Örnek olarak; Flickr.com, Youtube.com, Technorati.com, Wikipedia.org, Digg.com, Tusul.com, Oyyla.com, Myspace.com, Facebook.com, Netvibes.com, del.icio.us, meebo.com vb.

Web (1.0) ile Web 2.0 arasındaki farkı bir tablo ile anlatmaya çalışırsak şekil şu olur :

Web 2.0 konseptinin yapısında neler vardır?

Web 2.0 konsepti hiç bir şekilde bayağlık ve klişelik içermez.
Web 2.0 konsepti son derece stabil çalışır ve daha fazla geliştirilebilir altyapıya sahiptir.
Web 2.0 konsepti ile tasarlanan projeler, daha hızlı markalaşabilir ve akılda kalıcı kriterlere sahip olabilir.
Web 2.0 konsepti milyonlarca kullanıcıyı bir araya getiren sosyal ağlar oluşturabilir.
Web 2.0 konsepti reklam anlayışına yeni boyutlar getirir ve her şey genel ziyaretçi psikolojine bağlı olarak tasarlanır.
Web 2.0 konseptinde tek bir kullanıcının bile neler yapabileceği ve o kullanıcının altın değerinde olabilmesi için her şey düşünülmüştür.

Web 2.0 bir programlama yada yazılım değildir.
Web 2.0 bir konsepttir.
Web 2.0′ın bir konsept olarak uygulanabilmesi bakış açısına bağlıdır.
Çünkü Web 2.0 bir vizyondur.

Bunları değerlendirebilmek bu konsepti hazırlayan progamcı, tasarımcı ve proje üreticisinin elindedir.

Örnek Web 2.0 Tarzı Logolar :

Çoğu grafik tasarımı ve web tasarımı yapan firmalar “Web 2.0 kullanarak tasarım yapıyoruz” diyerek ona göre fiyat çekseler de, web 2.0’ın bir program ya da bir datebase [:)] olmadığını unutmayın.

Biz tasarımcılara göre (ki Türkiye’de bu vizyona sahip az kişi var) web 2.0 vizyonuna sahip bir web sitesinde kullanılacak şablon şu özellikleri taşımalıdır:

Xml, Dhtml, Java, Java Script, Html, Css kodlama dillerinin çoğunu kullanmalı,
Rss beslemesine çoğu zaman izin vermeli,
İletişim en üst düzeyde desteklenmeli, imkân varsa online iletişim tercih edilmeli,
Web grafiklerinde blur gölgelendirmeler ve cristal gölgelendirmeler mutlak olarak kullanılmalı,
Genel olarak flash tonları dediğimiz 70’li yılların anarşi renkleri kullanılmalı ki bunlar; turuncu, turkuaz, pembe, gri, sarı, ateş kırmızısı, açık mavi ve koyu kahve renkleridir,
Gereksiz flash banner’lar artık hem sitenin hızını düşürdüğü için, hemde siteyle pek alakalı bir tasarıma dahil edilemediği için tercih edilmiyor (ancak menülerde yada iletişim haritalarında kullanılıyor),
Akordiyon menüler web 2.0 anlayışıyla yaratıldığından çok moda,
Erişim ve kategorize çok önemli,
Ve Etiketleme mutlaka her makalede kullanılması gereken bir özellik, böylese kendi SEO’nuzu kendiniz oluşturmuş olursunuz.